30 Mart 2013 Cumartesi

çorap giyme becerisi


Öğretimi Yapılacak Beceri: Çorap giyme.
Uzun Dönemli Amaç: Çorabını bağımsız giyer.
1. Kısa Dönemli Amaç: Ayak bileğine giydirilmiş çorabı giyer.
Öğretimsel Amaçlar:
a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.
b) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.
2. Kısa Dönemli Amaç: Topuğuna kadar giydirilmiş çorabı giyer.
Öğretimsel Amaçlar:
a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.
b) Lastikli kısmını bileğine kadar çeker.
c) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.
3. Kısa Dönemli Amaç: Ayak parmaklarına geçirilmiş çorabı giyer.
Öğretimsel Amaçlar:
a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.
b) Çorabı topuğuna doğru çeker.
c) Çorabın lastikli kısmını bileğine kadar çeker.
d) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.
4. Kısa Dönemli Amaç: Önüne bırakılan çorabı giyer.
Öğretimsel Amaçlar:
a) Yere oturur.
b) Çorabı eline alır.
c) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.
d) Çorabın koncundan boğaz kısmını toplar.
e) Çorabı ayağının ucuna yerleştirir.
f) Çorabı topuğuna doğru çeker.
g) Çorabın lastikli kısmını bileğine kadar çeker.
h) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.
Materyaller: 2 çift çorap (çocuğun giyeceği çorap kolaylıkla giyebileceği büyüklükte olmalı), minder.
Oturum Süresi:
Öğretim Zamanı: Öğretim amaçlı belirlenen zamanlarda ve çorap giymeyi gerektiren durumlarda öğretim yapılır.
Öğretim Ortamı: Bireysel eğitim odası veya sınıf. 
Yöntem ve Teknikler: İpucunun giderek arttırılması, tersine zincirleme yöntemi.
Uygulama: Çocukla birlikte bireysel eğitim odasına gidilir; yan yana minderlere oturulur. Çorap gösterilerek “Bak bu çorap, bugün çorap giyme becerisini çalışacağız. Beni dikkatlice dinle ve söylediklerimi yap. Söylediklerimi yaparsan sana …….. vereceğim,” denilir. Sonra beceriyi yapması için ana yönerge verilir. Eğer çocuk tepkisiz kalırsa veya olumsuz tepki verirse ipuçlarıyla çorabını giymesi sağlanır. Çocuğun yapamadığı, yanlış yaptığı veya yapmakta zorlandığı beceri basamağını yapması için sözel ipucu verilir. Çocuk, yine yapmakta zorlanırsa sözel ipucuyla birlikte model olma ipucu verilir. Buna rağmen yapamazsa fiziksel yardım ve sözel ipucu verilerek beceriyi yapması sağlanır. Sonra ipuçları sistematik olarak geri çekilir. Bütün basamakları bağımsız olarak yapıncaya kadar, gerekli zamanlarda öğretim tekrar edilir. Daha sonra becerinin sürekliliği sağlanır ve genelleme çalışmaları yapılır. Günlük yaşamda, her sabah, banyodan sonra ve çorap giymeyi gerektiren her durumda çocuğun farklı çorapları bağımsız olarak giymesi için fırsat verilir.
Pekiştirme: Öğretim sırasında çocuğun verdiği her doğru tepki için, “Aferin, çok güzel, harikasın, süpersin” vb övgü sözleri ile çak yapma, baş okşama, sırt sıvazlama gibi dokunsal pekiştireçler kullanılır. Öğretimin sonunda ise, çocuğa sevdiği yiyecek, nesne veya etkinlik içerikli pekiştireçlerden biri verilir. Çocuk beceriyi yapmada ustalaştıkça pekiştireçler geri çekilir.
Değerlendirme: Her öğretim oturumunda değerlendirme verileri aşağıdaki forma işlenir. Bütün amaçlar için ölçüt karşılanıncaya kadar öğretime devam edilir.

Başlama Tarihi:

Bitirme Tarihi:

Ölçüt: %100

Öğretim öncesi değerlendirme sonucu ile öğretim oturumlarının sonucu

Kısa Dönemli ve Öğretimsel Amaçlar

1
2
3
4
5
6
1. Ayak bileğine giydirilmiş çorabı giyer.






a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.






b) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.






2. Topuğuna kadar giydirilmiş çorabı giyer.






a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.






b) Lastikli kısmını bileğine kadar çeker.






c) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.






3. Ayak parmaklarına geçirilmiş çorabı giyer.






a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.






b) Çorabı topuğuna doğru çeker.






c) Lastikli kısmını bileğine kadar çeker.






d) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.






4. Önüne bırakılan çorabı giyer.






a) Yere oturur.






b) Çorabı eline alır.






c) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar.






d) Çorabın koncundan boğaz kısmını toplar.






e) Çorabı ayağının ucuna yerleştirir.






f) Çorabı topuğuna doğru çeker.






g) Lastikli kısmını bileğine kadar çeker.






h) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.










 

 

 

 

 

 

Değerlendirme tekniği: Çoklu fırsat yöntemi.

B: Bağımsız

S: Sözel İpucu

M: Model Olma

F: Fiziksel Yardım

 
çorap giyme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder